miercuri, 25 septembrie 2013

Copiii si Pintilie, Lucian. Cinematografia in pantaloni scurti*

Ce aveti, fratilor, cu Pintile Lucian, de meserie regizor?

Mi-am adus aminte de el pentru ca are Gigioaca limbarita si ma gaghila placut la intelect. Ma uitam in seara asta la comentariile pulimii de 18, hai 19 ani care se viseaza  premiati pe la Cannes si li se pare ca regia-i ca-n fotbal si politica: se pricepe toata lumea. Eu nu ma pricep decat sa spun ca mi-a placut au ba un film. Pintilie mie-mi place.

Noa, acu' ma uitam cu mirarea vitei la poarta vopsita cum comentacii de cariera il balacareau pe Pintilie de parca s-ar fi injurat cu baietii de bloc. Pintilie e un porc libidinos, un alt cacat iesit din mainile lui Pintilie, Pintilie nu stie decat cu injuraturi, obscenitati si violuri.

Voiam sa zic doar atat: delicatii pulii mele!!! Limbrici, mitici si farfurizi care-si dau cu parerea ca sa vada lumea ca stau bine cu intelighentia si tavalesc bine prin tarate tot ce depaseste sfera lor de intelegere.

 Astia sunt oamenii care au trait toata viata lor cu batista de "odicolon" pe la nas si nu le-a mirosit nici a comunism, nici a tranzitie. Iti vine tariii greu sa crezi ca oamenii au facut foamea atunci cand dai check-in cu aifonu' si-ti plateste muica studiile.

Oamenii faceau foamea si atunci cand strigau "Stima noastra si mandria, Ceausescu-Romania" si dupa ce s-a facut Mircea ca lucreaza.

Pudibonderia asta exagerata e boala grea si merge mana-n mana cu snobismul. Sigur, cand Maia aproape-i violata intr-o gara, se cheama ca Pintilie e scarbos si obscen.  Cand Pasolini a facut Salo sau cele 120 de zile ale Sodomei, se cheama ca e arta.

Tot ce-i romanesc pute. Ba pardon, tot ce-i estic pute. Politichia am implementat-o in regim room-service, cu salvatorul copy-paste, traiasca Uniunea mare si dodoloata!  Zic sa facem la fel si cu cinematografia.  Sa importam, asadar, parfum de vest si sa dam peste jegul autohton. Mirosul de hoit acoperit cu aroma de patchuli si ylangylang a fost mereu preferatul meu.

_____________________________________________
* nota culta de subsol incult: Gerila dixit!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu